Kundvärdekommunikation

Välj de kunderbjudanden som bäst matchar behoven hos de viktigaste och mest lönsamma kunderna och se till att all kommunikation stödjer och tydliggör de värden som dessa kunder efterfrågar och är villiga att betala för.

Notera att priset inte är ett av argumenten. Värdeinnehållet i leveransen bestämmer priset, sett med kundens ögon.

Kom också ihåg att allt kommunicerar, positivt eller negativt – Därför är det viktigt att allt och alla i företaget som kunden kommer i kontakt med kommunicerar på samma sätt, att de enskilda delarna hänger ihop och stärker varandra. Kunderna ska känna sig övertygade om att de får de värden som de efterfrågar och är villiga att betala för.

Med konsekvent och tydlig kommunikation i alla led skapas successivt en relation som bygger långsiktiga och hållbara relationer. Samtidigt säkerställs ökad kundnöjdhet, en ökad motivation i företaget – och rörelsemarginalen ökar steg för steg under resans gång.

Följ resan mot ökad rörelsemarginal:

Etapp 1 – Intäktsanalys
Etapp 2 – Nytt intäktsfokus
Etapp 3 – Kundvärdekommunikation
Etapp 4 – Kundvärdeförsäljning
Etapp 5 – Ökad rörelsemarginal

Nästa etapp:

Kundvärdeförsäljning